Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży

Stan błogosławiony zwykle wiąże się z przybraniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, aby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, żeby katować się drakońską dietą. Organizm przyszłej matki potrzebuje nieco więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkości może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o upragnioną wagę są regularne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one pożytek tak samo matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra okazja, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać upragnioną wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.